СИТУАТИВНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ
Abstract
Teaching and stimulating functions of educational speech situations, used at the classes of Foreign Language allow to raise the effect of study and to achieve the definite aim in methodics, calling the students to communicate in Foreign language
Keywords:
educational speech situation, the raise of the effect of study, foreign language.References
1. Бондаренко О.Р. Межкультурные аспекты коммуникативной компетенции на иностранном языке. Труды МГЛУ. Вып. 370,- М.: 1991,- С. 138-143.
2. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе М.: 1991,- 78 с.
3. Вайсбурд М.Л. Методы обучения. Выбор за вами/Иностранные языки в школе. -2000- №2,- С. 18-20.
4. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М., 2004,- 142с.
5. Bachman / Gerhold / Wessling. Aufgaben- und Ubungstypologie zum interkulturellen Lemen. In: Zielsprache Deutsch -27.-2, 1996
6. Neuner G. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts.-Kassel, 1992