СИТУАТИВНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

Abstract

Teaching and stimulating functions of educational speech situations, used at the classes of Foreign Language allow to raise the effect of study and to achieve the definite aim in methodics, calling the students to communicate in Foreign language

Keywords:

educational speech situation, the raise of the effect of study, foreign language.

References

1. Бондаренко О.Р. Межкультурные аспекты комму­никативной компетенции на иностранном языке. Труды МГЛУ. Вып. 370,- М.: 1991,- С. 138-143.

2. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе М.: 1991,- 78 с.

3. Вайсбурд М.Л. Методы обучения. Выбор за вами/Иностранные языки в школе. -2000- №2,- С. 18-20.

4. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная комму­никация. М., 2004,- 142с.

5. Bachman / Gerhold / Wessling. Aufgaben- und Ubungstypologie zum interkulturellen Lemen. In: Zielsprache Deutsch -27.-2, 1996

6. Neuner G. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts.-Kassel, 1992

Published

2024-12-12

How to Cite

Умарбаева , С., and Б. Тентимишева. “СИТУАТИВНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ”. Euroasian Health Journal, vol. 1, no. 1, Dec. 2024, pp. 87-89, https://vestnik.kgma.kg/index.php/vestnik/article/view/2177.

Issue

Section

PROBLEMS OF MEDICAL AND PHARMACEUTICAL EDUCATION