INITIAL LEVEL OF THE STUDENT’S KNOWLEDGE AS A PASSING ASSESSMENT OF THEIR SUBJECT LEARNING QUALITY

Abstract

In the system o f quality assessment o f learning o f the information block by students it is necessaiy to measure the level of knowledge. The purpose of the study was to analyze the level of knowledge of the 2nd year students o f KSMA on specific fundamental subjects. 289 students of the 2nd year o f the medical faculty completed questionnaires. Questionnaire included questions on subjects o f normal anatomy and normal physiology, rights o f students to resit an examination, and the ability of communication with patients. Results o f survey revealed that only 11% o f the 2011-2012 school year students were able to communicate with patients, 18.3% of students o f the 2010-2011 school year still do not know the number of anatomical heart cavities, 15% o f students were not informed about the upcoming exams for the second course, up to 77% were not informed about the form of exams, 94.6% of the students were not aware about a limit to reset an examination. Thus, the analysis of the initial level of knowledge of 2nd year students showed lack of knowledge of students on normal anatomy and physiology, communication with patients, some o f the students are not well informed about the upcoming school subjects. Revealed results clearly reflected in the learning process and the quality o f clinical disciplines in subsequent courses.

Keywords:

initial level of knowledge, awareness, students.

References

1. Востриков А. С., Никитина Н. ILL, Целебровский Ю. В. Рейтинговая оценка деятельности факультетов Новосибирского государственного технического университета в 1998-2001 гг. Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2002,- 25с.

2. Гутник Г. В. Мониторинг в контексте информатизации образования// Стандарты и мониторинг в образовании. -2001.- N 4,-С 25-31.

3. Елисеев О.Н. Применение статистических методов для оценкиуспеваемости. - МГТУ «СТАНКИН», Россия - http://tqm.stankin.ru/arch/ n02/articles/l 0.htm

4. Рыбанов А.А., Шевчук В.П., Приходько Е.А. Интеллектуальная система оценки качества учебного процесса / Системные проблемы качества, математического моделирования, информационных и электронных технологий./ Материалы Международной конференции и Российской научной школы. Часть 4. - М.: Радио и связь, 2003.

5. Савельева Г. П., Никитина Н. LLI., СкокГ. Б. Примерная методика обобщения и анализа информации о качестве образования в вузе и системе его обеспечения //

6. Рейтинговая оценка деятельности сотрудников, кафедр и факультетов СПбГАУ- Санкт-Петербург-2011/http://spbgau.ru/files/ nid/143 l/rating-201 l.pdf

7. В.Терентьев Google.AdWords и Yandex.Direct! www.krolikplatit.ru

8. Оценка исходного уровня базовых знаний студентов по дисциплине“иностранный язык” (placement test) и последующий их контроль. Современное образование, проблемы и решение,№2.2007/ http://www.rae.ru/ fs/?section=content& op=show _article& article_ id=7777865

Published

2024-11-01

How to Cite

Молдобаева, М., Н. Толомбаева, Аттокурова P., Ч. Муратова, Б. Жалилова, Ж. Апышова, and Г. Наркулова. “INITIAL LEVEL OF THE STUDENT’S KNOWLEDGE AS A PASSING ASSESSMENT OF THEIR SUBJECT LEARNING QUALITY”. Euroasian Health Journal, vol. 4, no. 4(1), Nov. 2024, pp. 149-55, https://vestnik.kgma.kg/index.php/vestnik/article/view/1526.

Issue

Section

MEDICAL EDUCATION ISSUES