DISTANT EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN MEDICAL UNIVERSITY

DOI:

https://doi.org/10.54890/.v2i2.1349

Abstract

This article is devoted to the current problem of distance education. The article presents the resources of distance education technologies for teaching a foreign language. An analysis of the use of forms of distance learning in the education of students at the present stage of social development in comparison with the classical form of education is presented. The basic concepts and features of distance learning are considered. The emphasis is placed on the features of organizing the educational process using distance technologies. In the process of training modern specialists in higher labor schools, the importance of educational work is touched upon. The experience of the I.K. Akhunbaev Kyrgyz State Medical Academy is presented.

Keywords:

distance learning, information technology, Department of Foreign and Latin Languages, training of specialists, individual traits, independent work.

Author Biographies

G.S. Zamaletdinova, Kyrgyz State Medical Academy named after I.K. Akhunbaev

Department of Foreign and Latin languages

A.A. Bayzhigitova, Kyrgyz State Medical Academy named after I.K. Akhunbaev

Department of Foreign and Latin languages

N.K. Baigazieva, Kyrgyz State Medical Academy named after I.K. Akhunbaev

Department of Foreign and Latin languages

References

1. Абросимова О.Н. Иностранный язык как средство формирования социокультурной компетентности. В кн.: Новое в лингвистике и методике преподавания иностранных языков: Межвузовский сборник статей и диссертаций. СПб: Издательство ВИТУ; 2010:6-16.

2. Василькова А.П. Особенности воспитательной работы на кафедре иностранных языков медицинского университета. В кн.: Роль гуманитарных кафедр медицинских вузов в образовательном процессе: сборник статей научно-методической межвузовской конференции. Апрель 2011. СПб: Издательство СПбГМУ; 2011:42-45.

3. Владимирова Н.М. Учет возрастных особенностей студентов при проведении воспитательной работы в вузе. В кн.: Роль гуманитарных кафедр медицинских вузов в образовательном процессе: сборник статей научно-методической межвузовской конференции. Апрель 2011. СПб: Издательство СПбГМУ; 2011:47-49.

4. Марковина И.Ю., ред. Анлийский язык: учебник. 4-е изд. М.:ГЭОТАР-Медиа; 2010.368 с.

5. Мензул Е.В., Мякишева Ю.В., Щукин А.Н. Системный подход к планированию воспитательной работы в медицинском вузе. Педагогика высшей школы. 2017;2(8):76-79.

6. Сластенин В.А., ред. Педагогика профессионального образования: Учебник для студентов педагогических вузов. учреждения. М.:Академия; 2004. 368 с.

7. Рабочая программа дисциплины «Иностранный язык» по специальности медицинское дело. Санкт-Петербург; 2013.

8. Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: Учебник для преподавателей и студентов. 4-е издание. Москва: Филоматис; 2010. 480 с.

Published

2024-07-04

How to Cite

Замалетдинова, Г., А. Байжигитова, and Н. Байгазиева. “DISTANT EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN MEDICAL UNIVERSITY”. Euroasian Health Journal, vol. 2, no. 2, July 2024, pp. 175-8, doi:10.54890/.v2i2.1349.

Issue

Section

EDUCATIONAL PROCESS