CURRENT APPROACHES TO THE FORMATION OF STUDENTS’ SKILL

DOI:

https://doi.org/10.54890/.v1i1.103

Abstract

Resume. This article presents an analysis of the survey of students of the 4th year of the dental faculty, through anonymous questionnaires, about training in simulation classes. On the need to practice practical skills in the classroom using simulators and phantoms, as this is a modern requirement for the level of training of a dentist.

Keywords:

questioning, practical skills, simulation room, phantom.

References

1. Зубова, А.В. Мотивационная составляющая в организации самостоятельной работы студентов// Сибирское медицинское обозрение. - 2009. - № 2. - С. 97-100.

2. Григорян, В.Г. Роль преподавателя в организации самостоятельной работы студентов / В.Г. Григорян, П.Г. Химич // Высшее образование в России. - 2009. - №11. - С. 108-114.

3. Мастер-класс как форма профессиональной подготовки провизоров / [Л.В. Труфнова и др.] // Сибирское медицинское обозрение. - 2013. -№ 6. - С. 97­-99.

Published

2022-01-08

How to Cite

Юлдашев, И., С. Базарбаева, Д. Тыналиева, Р. Абыкеева, Р. Масаева, М. Жаныбекова, and У. Баудунова. “CURRENT APPROACHES TO THE FORMATION OF STUDENTS’ SKILL ”. Euroasian Health Journal, vol. 1, no. 1, Jan. 2022, pp. 108-12, doi:10.54890/.v1i1.103.

Issue

Section

QUESTIONS OF DENTISTRY