КЫРГЫЗ ТИЛИН ЖАНА АДАБИЯТЫН ОКУТУУДАГЫ КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮК МАСЕЛЕЛЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.54890/.v2i2.1348Аннотация
Кыргыз тили жана кыргыз адабият дисциплиналары инсандын көп түрдүү, өзгөрүп жаткан, зарылчылыкты камсыз кылуусуна Кыргыз Республикасынын мектептери, окуу жайлардагы билим берүүсүнүн дүйнө жүзүндөгү билим берүү системаларынын өнүгүүлөрүн эске алуу менен инсандын муктаждыктарына жараша аныкталган. Жогорку окуу жайларындагы студенттердин оозеки кеп ыктарын өстүрүү маселеси каралган, окуучуларды мыкты сүйлөөгө жетиштирүүнүн жана бул маселелерди чечүүнүн мүмкүн болгон жолдору иштелип чыккан. Кыргыз тилиндеги окуу жайларын, окуу материалдарын мамлекеттик тилдерге өткөрүү, окуучуларга адаптациялоо жана стратегияларды үйрөтүү менен байланыштырылган маселелер камтылат. Эң башкысы окуучулар өзүнүн жасаган иштери, жашоосу үчүн жоопкерчиликтүү, чыгармачыл инсан болууга шарт түзүлүүдө. Максатыбыз-окуучулардын изилдөөгө, ар түрдүү долбоор жазууга, максат коюу жана ага жетүүгө шарт түзүү.
Мамлекеттик стандарт компетенттик негизде билим берүү тутумун курууну камсыз кылган жана коомдун социалдык тапшырыгы менен мектептик билим берүүнү жөнгө салуу документтеринин (же куррикулум) тутуму аркылуу жүзөгө ашырылат: 1) предметтик стандарттар; 2) окуу пландары; 3) окуу-методикалык комплекстер.
Мамлекеттик стандарт предметтик стандарттарды, окуу планын жана негизги билим берүү программаларын иштеп чыгуу үчүн негиз болуп саналат.
Ключові слова:
тенденциялар, тилдик маданий, максат-милдеттер, социалдык- компететтүүлүк, маалыматтык-компетенттүүлүк, коммуникативдик, инсан тарбиялоо.Посилання
1. Сатылганова Г.М., Керимова Г.Ж. Кыргыз тили менен адабиятын окутууда компетенттүүлүк. Бишкек; 2009. 70 б.
2. Муратов А. Кыргыз тилин окутуу. Бишкек; 2013. 30 б.
3. Мусаева В. Кыргыз тилин жана адабиятын компетенттүүлүктүн негизинде окутуу. Бишкек; 2014. 96 б.
4. Мусаева В. Кыргыз тилин компетенттүүлүктүн негизинде окутуу. Бишкек; 2014. 100 б.
5. Батыркулова А. Кыргыз адабияты – окутуу кыргыз тилинде. Бишкек; 2023. 50 б.