GAME TECHNOLOGIES IN THE TEACHING FOREIGN LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.54890/.v1i1.900Abstract
The present article considers the role of the games in teaching a foreign language at the higher medical educational institution. A well-planned and methodically thought out game provides comprehensive acquisition of material being studied, mastering efficient speaking skill and promotes its creative use in speech communication and practical assimilation of medical terminology. The main functions of games implanted in classes in a foreign language for students are analyzed in this article.
Keywords:
gaming technologies, competence, intensive training, medical terminology, phonetic and lexical skills, english language, medical students, games functions.References
1. Конышева А.В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: Тетрасистема; 2004. 175 с.
2. Пасов Е.И. Основы коммуникативной методики иноязычному общению. М.: Русский язык; 1989. 276 с.
3. Ефимова Р.Ю. Организационно-обучающие игры на уроках иностранного языка. Инновационные проекты и программы в образовании. 2011;6:58-64.
4. Филимонова Ю.В. Игровые технологии на занятиях по иностранному языку. Ярославский педагогический вестник. 2006;1:74-79.
5. Борисенко Е.Н. Обучение иностранному языку в вузе: лингвистика и методика. М: Спутник; 2015. 184 с.
6. Дмитриенко Т.А. Методика преподавания английского языка в ВУЗе. М: МЭЛИ; 2009. 92 с.