CONSUMER BEHAVIOR IN THE CONTEXT OF CHOOSING BIOLOGICALLY ACTIVE ADDI TIVES IN PHARMACY ORGANIZATIONS OF UFA CITY
DOI:
https://doi.org/10.54890/.v5i5.665Abstract
Opinion poll was performed and peculiarities of consumption behavior in the context of buying biologically active additives (BAA) in pharmacy organizations of Ufa city, the Republic of Bashkortostan, were detected. It was found that 74% of consumers are ready to spend no more than 200 RUR a month on BAA, preferring domestically produced BAA. Among the most efficient biologically active additives (BAAs) of own brands, consumers distinguished 11 BAAs of own brands, the average score of which ranges from 4,3 to 4,75. In four BAAs of own brands, con sumers pointed out the presence of side effects along with efficiency.
Keywords:
biologically active additives, consumer profile, financial and economic crisisReferences
1. Баркова, Т.В. Сравнительный анализ российского рынка биологически активных добавок / Т.В. Баркова, С.Н. Ивакина // Вестник Башкирского Государственного медицинского университета (сетевое издание) - 2016. - №4. - С. 469-473.
2. Ивакина, С.Н. Анализ конкурентоспособности антигистаминных лекарственных препаратов / С.Н. Ивакина С.Н., Л.А. Зотова// Журнал «Вопросы обеспечения качества лекарственных средств».- 2015. - №3(8) - С. 15-21.
3. Ивакина, С.Н. Оценка современного состояния российского фармацевтического рынка в условиях социально-экономического кризиса / С.Н. Ивакина, Г.М. Нагимова, Б.А. Бакиров // Медицинский вестник Башкортостана. - 2016. - №4. - С. 1-4.
4. Ивакина, С.Н. Выявление значимости затрат на лекарственные препараты в структуре потребительских расходов / С.Н. Ивакина, Т.В. Баркова, Г.М. Нагимова, Г.Ф. Лозовая/ / Медицинский вестник Башкортостана. - 2016. - Т.11. - №5(65).- С. 39-43.
5. Лозовая, Г.Ф. Разработка модели процесса прогнозирования валовой прибыли фармацевтических организаций различных форм собственности / Г.Ф. Лозовая, А.Г. Субботин, С.Н. Ивакина / / Медицинский альманах. - 2008. - №3 - С. 45-49.