PRINCIPLES OF TEACHING FOREIGN WORDS TO MEDICAL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.54890/.v2i2.555Abstract
Resume. The article considers principles of teaching foreign words to medical students. First of all, these are: principle of accessibility, principle of from known to unknown, from basic to complex. Analysis of the evolu-tionary processes in the grammar at the synchronic shearing indicates relation with variation, characterized with intra linguistical factors - realization of the law on systematicity, realization of principles of analogy, economy and tradition.
Keywords:
principles, medical students, verbal activity, variation, foreign words.References
1. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). – М.: Издательство Икар, 2009. – 448 с.
2. Кульбаева Г.Б. Развитие навыков устной речи студентов-медиков. Учебное пособие по русскому языку. - Бишкек: Maxprint, 2015. - 215 с.
3. Кульбаева Г.Б., Соронкулова А.Г. Совершенствуем русскую речь. Учебное пособие по русскому языку для студентов-медиков. - Бишкек: Maxprint, 2015. - 153 с.
4. Леонтьев А.А. Язык, речь, речевая деятельность. -М., 1969. – 214 с.
5. Молдокматова Н.Т. Формирование лингвокультурной компетенции старших школьников Кыргызской Республики в процессе обучения русскому языку: дис. … канд. пед. наук. - М.: 2012. – 222 с.