SENSITIVE PERIOD OF DEVELOPMENT OF SCHOOL CHILDREN’S PHYSICAL ABILITIES WHICH LIVE IN MOUNTAINOUS CONDITION
Abstract
The aim of the investigation was to define the sensitive periods of school children’s physical abilities who live in mountainous condition, development.
Keywords:
physical abilities, the sensitive period, school children, the natural order of growing, physical readiness, middle mountain range, high altitudeReferences
1. Бальсевич В. К. Очерки по возрастной физиологии монография / В.К. Бальсевич. – М.: Советский спорт, 2009. – 220 с.
2. Шаназаров А.С. Биоклиматическоерайонирование горных территорий (Текст) / ШаназаровА.С., Черноок М.Ю., Глушкова М.Ю. // Горы Кыргызстана - Б.: Технология, 2001. С. 23-37.
3. Турусбеков Б.Т. Медико-социальные аспектыздоровья человека в горных условиях (Текст): монография/ Б.Т. Турусбеков. - Издательский совет КГМА. - 1998. 126 с.
4. Государственная программа физическоговоспитания в средних общеобразовательных учебныхзаведениях КР Программно-методическое пособие А. Мамытов, К. Мамбеталиев, А. Абдрахманов. – Б. “Учкун”, 2005, 74 с.
5. Мамбеталиев К.У. Функциональная природафизических качеств человека, как объективная основа оптимизации программно-нормативной базы физического воспитания (Текст) / К. Мамбеталиев // Медицина Кыргызстана. – 2000. - № 4. – С. 68-72.
6. Благуш П. К теории тестирования двигательныхспособностей (Текст): монография (пер. с чешск.) / П Благуш. - М.: ФиС, 1992. 165 с.